Menu

RedShoes støtter Kvindefodbolden i FA 2000

image
29. juni 2025 kl. 22:27

Et værdibaseret samarbejde skal give kvindefodbolden et løft og flere røde støvler. 

RedShoes Consulting har netop indgået en toårig sponsoraftale med FA 2000’s kvindeseniorhold i Københavnerserien. Aftalen indebærer blandt andet nyt træningstøj med RedShoes-logo og ikke mindst et par røde fodboldstøvler til spillerne.  

Et symbolsk valg, der passer som fod i støvle for RedShoes som den konsulentvirksomhed, der ikke bare har farven rød i navnet, men også ambitionen om at gå forrest og gøre en forskel.

“Det her samarbejde handler ikke kun om fodbold. Det handler om at tage ansvar og gå forrest, dér hvor det virkelig betyder noget,” siger Robert Mortensen, stifter og Partner i RedShoes Consulting.

Martin J. Ernst, Ass. Partner i RedShoes Consulting, supplerer og siger, at “Kvindefodbolden er i rivende udvikling, men sponsorerne halter stadig bagefter. Det vil vi gerne være med til at ændre på. Derfor giver det mening for os at støtte et hold, som har både ambitionerne og talentet, men som stadig kæmper for lige vilkår. Sammen tør vi drømme stort.”

Et samarbejde med mere end én vinkel

FA 2000 er en af de klubber i Danmark med flest kvindelige medlemmer. Klubben har sat sig for at skabe bedre rammer og muligheder for piger og kvinder i fodbold både på og uden for banen. Det matcher perfekt med RedShoes’ værdisæt og fokus på langsigtet udvikling.  

“Vi er i FA 2000 fantastisk glade for Redshoes Consultings partnerskab og for, at RedShoes har øje for pige- og kvindefodboldens potentiale og vores vision ‘fodbold for de fleste og for de bedste’ med transferværdier til andre livsarenaer,” udtaler Per Dahlstrøm, som er formand for FA2000’s pige-/kvindeafdeling. 

Han siger videre, at “Partnerskabet medvirker til den videre udvikling af pige- og kvindefodbolden i FA2000, og til at vi har et attraktivt set up for vores 1. kvindesenior.”

Fra røde sko til røde støvler  

Samarbejdet bliver også en anledning til at binde en rød tråd – eller rettere snørebånd – mellem RedShoes’ kernefortælling og klubbens virkelighed. De røde støvler bliver et visuelt og symbolsk udtryk for at stå stærkt, tænke langsigtet og kæmpe for mere end bare sejren i næste kamp.

“Vi arbejder hver dag med at få ting til at hænge sammen: strategi, teknologi og mennesker. Det samme gælder i sportens verden. Når vi kan støtte op om nogle, der gør det i praksis, og som endda løber på banen i røde støvler, så gør vi det med stolthed,” siger Søren Anderberg, stifter og Partner i RedShoes Consulting.

Salgsdirektør i RedShoes Consulting, Thomas Ahlburg ser også et stort potentiale i partnerskabet med FA2000’s kvindehold. “Vi ser det her partnerskab som meget mere end et sponsorat. Det er et værdidrevet initiativ, der flugter direkte med vores tilgang til forretning og samfund. FA2000 arbejder ambitiøst med udviklingen af kvindefodbolden, og det minder os om den tilgang, vi selv har til vores kunder og medarbejdere: det handler om at skabe varig værdi både på og uden for banen. Samtidig er det et spændende tiltag, fordi det åbner for nye samtaler, netværk og relationer,” slutter han.

Vi bruger cookies til at tilpasse vores indhold og analysere vores trafik. Oplysningerne bliver ikke delt, og bruges til at forbedre brugeroplevelsen.
Luk