Om klubben

Generelt:

FA 2000 er en fodboldklub på Frederiksberg hvor alle, der har lyst til at spille fodbold er velkomne.

Klubben rummer mange forskellige typer af spillere og mennesker. Vi har både plads og ressourcer til dem, der drømmer om at gå hele vejen, breddespillere, flygtningebørn og dem, der bare gerne vil dyrke det gode kammeratskab. Vi ønsker at se det hele menneske og derfor har vi indgået et samarbejde med Børns Vilkår, med fokus på vores børn og unge.

Yderligere har FA 2000 på drengesiden 1,5 stjerne i DBU Licenssystem til sæsonen 2022-2024.

I praksis betyder det, at vi har stort fokus på talentudvikling, og at vi har formaliseret vores tilgang til træning, udvikling af spillere, organisering af ressourcer og processer i klubben osv.

FA står for Frederiksberg Alliancen. 2000 henviser til året, hvor klubben blev stiftet. Klubben er opstået ved en sammenslutning af klubberne B 1972, Boldklubben Dalgas og Frederiksbergkammeraternes Idrætsforening (FKIF).

FA 2000 har i dag næsten 2000 medlemmer og er dermed en af Danmarks største fodboldklubber.

FA 2000s Ungdomsafdeling:

FA 2000´s ungdomsafdeling har hold fra U4 – U19 og består af ca. 1000 medlemmer.

FA 2000 er en fodboldklub, som er foreningsbaseret med primært frivillige trænere, holdledere mv.

FA 2000 har en professionel administration og alle hold har en ansat, som lægger klubbens sportslige linje og hjælper de frivillige trænere med at sammensætte træningsprogrammer og supportere træninger.

Alle hold drives af frivillige forældretrænere, dog undtaget af 1. holdene hos drengene fra U10 – U19 og 1. holdene hos pigerne fra U11 – U18. Disse 1. hold drives af ansatte trænere.

Der sker derfor en selektering af spillerne, når de bliver U10 hos drengene og U11 hos pigerne, men det er vigtigt for FA2000, at vores forskellige hold altid er dynamiske, og man derfor kan rykke hold – både op og ned!

Det er FA 2000´s ambition at have et højt uddannelsesniveau hos vores frivillige forældretrænere og vi arbejder hele tiden målrettet på, at få uddannet flest mulige.

FA 2000´s ungdomsafdeling arbejder seriøst med en målsætning om, at vores spillere skal kunne være med blandt de allerbedste i Danmark. Det gælder både for vores 1. hold og vores næstbedste hold.

FA 2000 har med andre ord fokus på at udvikle fodboldspillere på alle niveauer, og vi er samtidig bevidste om, at det giver nogle rigtig gode sociale kompetencer hos vores børn og unge at være medlem i vores fodboldklub.