Menu

Indholdet af aftalen

image

Børns Vilkår og FA 2000 er gået sammen om at styrke trivsel blandt børn og unge i Danmark. Med samarbejdet forener vi FA 2000’s fokus på fællesskab og bevægelse med Børns Vilkårs indsats for at stoppe svigt gennem BørneTelefonen. Sammen kan vi skabe større synlighed omkring BørneTelefonen i lokalmiljøet blandt kernemålgruppen – børn og unge – og samtidig håber vi på at opnå støtte fra det lokale erhvervsliv, så flere børn kan få den hjælp, de har brug for.

Børn er det vigtigste, vi har, og de er vores fælles ansvar. Netop derfor er klubben begejstret for med samarbejdet at kunne bidrage til Børns Vilkårs arbejde for at stoppe svigt af børn og unge, særligt gennem organisationens store indsats med BørneTelefonen. Sammen kan FA 2000 og Børns Vilkår skabe større synlighed omkring BørneTelefonen, og samtidig håber klubben på at opnå støtte fra lokalmiljøet, så flere børn kan få den hjælp, de har brug for.

Med partnerskabsaftalen forpligter FA 2000 sig på at sende minimum 50 % af den økonomiske støtte, som klubben modtager fra virksomheder og privatpersoner til børne- og ungdomsfodbolden, videre til Børns Vilkår som donation. Dertil vil samarbejdet også fremgå tydeligt i kamptrøjernes design. En kamptrøje, som alle børne- og ungdomsspillere (U4-U19) skal bære når de repræsenterer FA 2000. Denne samarbejdsmodel er ikke tidligere set i fodboldmiljøet.

Om samarbejdet udtales der følgende:

"Samarbejdet med Børns Vilkår er på mange måder helt unikt. Unikt fordi vi som fodboldklub tør stå på mål for de værdier vi har og fordi vi mener, at alle børn fortjener at blive set som dem de er. Vi er meget stolte over at Børns Vilkår kan se en værdi i, at indgå et samarbejde med os og vi ser meget frem til at udvikle dette fremadrettet" – Mads Agner Veng, Klubchef FA 2000

"Det er fantastisk vigtigt for Børns Vilkår at være synlige for børn og unge, og det her samarbejde hjælper os med at gøre endnu flere opmærksomme på, at de altid vil kunne kontakte BørneTelefonen, når der er noget, de synes, er svært" - Lisbet Christoffersen, Chef for Kommunikation, Fundraising og Event hos Børns Vilkår.